En sträng order

God morgon mina sköna bönor!  Hur mår ni en morgon som denna? Snön har lagt sig mer ute. Tror vi verkligen har fått vår efterlängtade vinter. Blir allt tjockare lager med snö på bilarna utanför mitt fönster. Kan ibland inte släppa tanken om vad katterna skulle tycka om att vara ute i snön. Luna har fått smaka på det någon gång i koppel under hennes första år med mig men har för mig att hon inte tyckte det var någon höjdare. Apollo som pryder vårt inlägg idag har aldrig känt snö under sina tassar men jag ska nog se till att han får göra det en vacker dag. 

Jag har ställt in min tid på habiliteringen, fick en sträng order från pappa att inte åka iväg. Kan har berott på att min röst inte lät som min egna och att min temperatur pendlar upp och ner hela tiden. Ska iallafall inte vara helt sysslolös under dagen. Ska ringa till psykiatrin och kolla vad som hände med mitt läkarintyg som jag tänker att jag ska ge till soc. Sedan ska jag ringa socialtjänsten i Södertälje och tjata lite på dem.
Det är det värsta jag vet, ringa och tjata på folk. Det ligger väl i min uppfostran att det inte är fint att tjata och "du får inget med tjat". Helt plötsligt trillade poletten ner om varför jag får ångest av att ringa om samma sak till samma person. Men har ju lite kontrollbehov så måste veta vad som händer för att jag ska kunna slappna av.