Naturlig hudvård | Olja i badet

Dessa flaskor har hängt med länge men det är innehållet som räknas. Olja är något som jag använder flitigt. Speciellt dessa två. Ricinolja och Jojobaolja. Båda är väldigt vårdande och på olika sätt. Det jag älskar med olja är att det är en hud/hårvårdsprodukt för mig som är väldigt dryg just för att du inte behöver så mycket åt gången. Lilla flaskan med jojoba köpte jag 2018 och har bara kommit ner till hälften trots att jag använder den nästan varje dag. 

Ricinoljan använder jag oftast för håret, det både vårdar mitt slitna färgade hår och hjälper det att växa. Jag har inte använt det till någon hudvård men det är väldigt vanligt att olika sminkprodukter innehåller ricinolja då det är så tjock konsistens. 

Jojobaoljan använder jag mycket på mina läppar, gör rent läpparna efter jag har använt läppstift. Blandar även i den i min hemmagjorda läppskrubb. Ibland smörjer jag in läpparna med oljan om jag känner att läpparna behöver extra vård.  

I helgen testade jag en ny användning för båda oljorna och jag blev inte besviken, kände att min torra kropp kunde behöva en rejäl boost. Hällde några droppar av varje i badvattnet. Ville ha vårdande effekten från båda oljorna. Det rekommenderas att du kombinerar ricinoljan med en annan olja då den kan vara ganska hård och därför valde jag jojoba. Ricin är bra för att göra din hudslätare och jojoba är bra om du har problem med med eksem eller liknande och då kände jag att det var den perfekta kombinationen. Nästa gång jag badar ska jag ta lite mer av varje olja för att få ännu mera effekt. Kände mig len och go efter badet, det var väldigt behagligt att ha oljan i vattnet.  
Olja kan användas till mycket och är rejält underskattat. Jag har underskattat det tidigare och tyckte min mamma var konstig som använde det. Nu älskar jag olja som hud och -hårdvård.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA