Ta några steg tillbaka

God morgon! Hur mår ni idag? Själv känner jag mig nervös och en gnutta ångestladdad. Något hände med mig efter flytten. Något som på sätt och vis var förutsägbart och samtidigt inte. Tanken på att åka kommunalt ger mig så mycket ångestladdade känslor. Frustrerande. Tror det beror på att det är resor som jag inte är van vid att åka och att det i mitt huvud känns det väldigt omständigt och komplicerat. Vet att om jag skjuter upp resor så blir det egentligen bara värre men känslan säger åt mig att springa åt andra hållet. Idag måste jag åka buss, borde klara det för att jag har åkt den här sträckan tidigare. Den här sträckan är inte helt ny för mig. Så nu under förmiddagen laddar jag upp mentalt för att klara av detta. Dock igår ville jag ställa in mötet som jag själv ville ha för att slippa bussresan. 

Nåt annat som jag har insett att jag måste göra är att ta några steg tillbaka när det gäller min kost. Senaste året har jag haft mängder med problem med min hud. Utslag runt hals och läppar. Försökt klura på vad som kan ha triggat detta, vilken förändring har jag gjort. Förändringen är att jag har bytt ut mjölkprodukter mot havre och soja. Speciellt havre. Nu har jag tagit ett steg tillbaka och köper vanlig mjölk istället för havremjölk bara för att kunna utesluta. Får se om jag börjar använda sojamjölk. Under min utredningsperiod får jag vara lakto-vegeterian. Känns frustrerande till tusen, nästan så att jag hoppas på att jag får utslag för att det inte ska vara havremjölken som ger mig utslag. Ska testa nu några veckor och se hur huden blir om jag får utslag trots ändringen i kosten. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA