Familjedag

I tisdags blev det äntligen dags för en välbehövlig familjedag. Jag kom på idéen för den här dagen för två månader sen. Kom på att ett av mina syskonbarn älskar tåg och då slog det mig att vi kunde träffas hela familjen i Mariefred och åka ångloket som finns här. Efter mycket om och men så blev det äntligen av. 
Först ut på vår dag var såklart att åka tåg. Barnen var helt facinerade av det och tyckte att det var väldigt roligt. Jag själv tyckte det var intressant och kul ur vinkeln att kunna fotografera. Tyvärr var det ganska trångt på tåget för att det skulle kunna kännas fridfullt men det var kul att göra det ihop med familjen, otroligt kul att se barnen uppskatta resan.
Näst på tur var en tripp till Taxinge Slott där vi bestämde oss för att ta en rejäl fika. Tur att dom inte har buffépris längre där för då hade jag kommit rullandes ut. Kommer ihåg när jag var liten och mamma tog oss dit just för att dom hade buffé på den tiden. 
Otroligt gott var det. Tror jag aldrig har blivit besviken när jag har varit där och fikat. Det är ju som himmelriket i munnen och att se havet av alla bakelser är helt fantastiskt. 
Efter fikat blev det lekdags för barnen och dom sprang runt och var mer vilda än tama. Det är kul att barnen börjar komma ihåg mer och mer vem jag är. Förut gick det så lång tid emellan när jag träffade dem att dom inte riktigt klickade att jag var familj och allt var blyga men nu lekte vi och hade roligt. 
Sist men inte minst så blev jag kompis med änderna efter att lilla fröken S att lurat dem med att tro att dom skulle få mat när hon kastade löv åt dem. Så där satt jag med en flock av änder runt mig och njöt. 
Bunny Therése:

Så fint! Gjorde samma för några veckor sedan, åkte ånglok nere på Österlen i Skåne, så himla fint :D

Svar: Åh va kul :D Det är lite speciellt att åka ånglok :D
Denise Taylor

2019-08-01 @ 16:07:43
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Rebecca Adnell:

Låter som en mysig dag :D

Svar: Det var det verkligen! :D
Denise Taylor

2019-08-02 @ 10:39:57
URL: http://adnellphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA