Uppfräschning på gång

Idag är det ingen vanlig dag för mig. Ska iväg till Strängnäs för att klippas min frisör där. Den här frisören är hon som klippte mig första gången jag bestämt mig för att ha kort hår. På den tiden hade jag hår ner till axlarna, kanske lite längre än så och sen bestämde jag mig för att det ska av. Kommer ihåg det hon sa så väl då "Är du säker?" och mitt svar var "Det är bara hår, det växer ut!". 
Nu har jag kort hår igen och känner att det behöver formas till och kan inte tänka mig ett bättre val är att gå till henne. Hon är den enda jag litar på när det kommer till mitt korta hår. Du är helt körd när du har kort hår och det görs misstag, finns inte mycket du kan göra för att rädda håret då. 

Ska bli så skönt med en uppfräschning av håret, har känt någon månad att jag inte kan göra någon direkt frisyr av håret och där av har jag färgat det för att liva upp det lite. Även kul att känna sig fräsch inför semestern, vill självklart se bra ut på mina semesterbilder. 
På bilderna ser ni hur Denise 16 år såg ut. När jag fick håret avklippt första gången. Jag kände mig så himla cool och kände verkligen att jag gick min egna väg då. Brydde mig inte om att passa in eller vad folk tyckte och tänkte om mig. Nu nästan 10 år senare försöker jag hitta tillbaka till den tjejen fast en mer mogen version. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA