En halv dag i Strängnäs

God eftermiddag! Hur mår ni idag? Själv är jag helt slut nu. Spenderat halva dagen i Strängnäs. 
Till att börja med hade jag ett samtal på SOC om våld i nära relation. Gick igenom olika punkter med beteenden som en man/kvinna har som utsetter en för våld. Det är otroligt skrämmande att se ens relation beskrivas i punkter. I stunden i relationen inser man inte det men efter det kommer det som en vägg av verklighet. (Kommer att komma ett djupare inlägg om detta inom snar framtid)
Efter samtal gick jag vidare för att möta min samordnare/handläggare för min praktik. Önskar seriöst att alla i min situation hade en kvinna som henne. Hon är helt enkelt grymt bra. Vi satte oss på Espresso House och smidde planer för min ljusa framtid. Under sommaren ska vi satsa på att få till en praktik på en ungdomsgård och sen till hösten satsa på biblioteket. Vi ska även undersöka om jag kan plugga matte på komvux, behöver Matte B eller heter det Matte 2 nu...? Behöver iallafall minst en till matte i mina betyg om jag vill kunna plugga vidare senare vilket är min plan. 

När mina möten var klara hämtade A-K upp mig och jag hjälpte henne med ett ärende och blev bjuden på middag som ett tack. Win win situation. Har även hämtat ut paket på vägen och ska såklart visa upp dessa underbara skapelser jag har fått hem. Men nu ska jag återvända till mitt shoppingförbud.....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA