Hur skiljer du på Tankar och Känslor?

Hur skiljer du mellan tankarna som styrs av känslorna och de rationella tankarna. I mitt huvud vill dom blanda ihop sig. Jag känner att jag inte har riktig kolla på vilka som är vilka. Både tankar och känslorna handlar om vilka val jag ska göra som gör att jag känner att jag går i rätt riktning. 
Folk säger att du kan påverka dina känslor genom att påverka vad du tänker på. Det är på sätt och vis sant. Om jag tänker positiva tankar, tillslut kommer jag känna mig mera positiv och samma sak när det gäller negativa tankar. Tyvärr påverkas vi mycket lättare av de negativa tankarna. 

Anledningen till varför jag är så frustrerad över tankar och känslor är för att jag har ångest två dagar innan praktiken som jag nämnde snabbt igår. Försöker klura ut vad med praktiken som skapar ångest. För jag vet att när jag är på plats är det faktikst helt okej, till och med mer än okej. Spekulerade med både pappa och en vän om det. Det mest troliga är att vägen dit inte tillhör min vanliga rutin och att jag blir trött både psykiskt och fysiskt efter att ha varit där. Tar 1-2 dagar för mig att återhämta mig efter praktiken. 
Jag har bestämt mig för att inte ge upp. Tänker ha den här praktikplatsen åtminstone under sommaren. Efter det kanske jag ska testa på något annat. Ska ha möte med hon som är ansvarig över min praktikplats nästa vecka. Får se om hon är med på samma plan som mig. 
Blubb:

Alltså denna bilden är magisk!

Hoppas att du mår bättre och slipper ångesten. Gör det som känns rätt för dig!

Svar: Åh tack :D
Jodå börjar kännas som jag är på rätt spår igen <3
Denise Taylor

2019-06-24 @ 15:45:35
URL: http://nouw.com/blubbandzombie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA