5 saker jag gör som hjälper mot min ångest

Okej, Apollo är lite motvilligt med på bilderna....

1. Djuren hjälper mig
Djur har alltid varit nyckeln till mitt välmående. Sen vi hade vår första katt insåg jag det, blev min trygghet. När jag har ångest behöver jag bara vara när dem för att må lite bättre. Apollo är dessutom en expert på att få mig att må bättre, han känner av direkt när mitt mående går neråt. 

2. Mindfulness
Att vara här och nu, att endast fokuser på det jag hör och ser är så rogivande. Just den här färdigheten har hjälpt mig många gånger när mina tankar har varit destruktiva. Det kommer ett inlägg där jag gå in djupare på mindfullness snart. 

3. Fimler, serier & böcker
Jag flyr från verkligheten ett tag, dyker in i en annan verklighet. Låter mig glömma alla tankar och känslor och fokuserar på en helt annan historia. Den enda nackdelen är att ångesten kan finnas kvar när jag kommer "tillbaka". 

4. Städa
När jag känner ångest kan jag få för mig att städa. Ibland triggas min ångest på grund av att jag har stökigt hemma. Vet att om det är stökigt då mår jag sämre för att det blir ännu mera kaos i livet. 

5. Prata med någon som förstår
Jag har mina person som jag kan vända mig till när allt känns skit och ångesten kommer tryckandes mot bröstet. Mina personer är ganska bra på att sätta saker i perspektiv och även påminna mig om att göra det jag mår bra av.
Bunny Therése:

Har exakt samma lista med saker att ta till när ångesten blir för stor. Djuren är bäst <3

Svar: Va bra att du också tycker att det hjälper! Ja det finns inget bättre än djur :D <3
Denise Taylor

2019-05-16 @ 19:57:18
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA