I stunden är jag lycklig

Hej måndag och dagen efter en intensiv helg. Vilken underbar och fin helg jag har haft. Blir alldeles lycklig inombords. 

I fredags tog jag tåget till Stockholm. Mötte upp min pappa efter att jag halvt gick vilse. Jag är som en turist utan karta när jag har en GPS i handen har vi upptäckt. Men lyckades trots allt hitta pappa. Kom hem till honom där det väntades middag i form av tacos. Min storebror kom också över för att äta middag med oss i mina ära. Skratt och roliga samtal bjöds det på under kvällen. Även TV-mys. 
På lördag morgon åkte jag iväg med pappa och köpte nya gåskor åt mig då mina gamla hade fått för mycket kärlek. När vi kom tillbaka gick jag ner och drack 11-kaffe hos farmor. Var så mysigt att träffa henne. Jag hade en sån fin stund där. Efter den fina stunden avslutades min vistelse hos pappa och jag blev upphämtad för att åka vidare till gubben. 
Jag och gubben tog oss sedan till Ludvika. En bilresa där jag retades för min musiksmak, tydligen har jag diskmusik (musik som en lyssnar på när man ska diska och städa). Han är ju rolig. I Ludvika hade vi ett hotellrum bokat. Rummets enda nackdel var badrummet, annars var det fint.
Kvällen spendera vi med gubbens vän som är tillfälligt i Sverige. Jag satt där mest och såg söt ut och försökte lära mig albanska medan dom pratade, för dom prata nämligen albanska och gubben översatte när det var en rolig historia. 
Under bilresan hem insåg jag hur allt kändes perfekt i stunden. Glädjetårar kom fram. Kände hur dessa lyckliga känslor kom fram. Det bästa var att det inte kändes tillfälligt. Känns som en känsla som kommer vara. 
Släppte skiten från mitt förflutna, tänkte inte på framtidens problem eller beslut. Jag var helt enkelt i stunden. I den stunden kändes allt perfekt. Kände hur jag ville bevara detta ögonblick och aldrig släppa taget om det. 
ajlimullersandvik.blogg.se:

Så glad jag blir att läsa detta :) Visste inte att du hade en gubbe, och vad kul att han är flerspråkig. Erik är från Ecuador men har tappat all spanska. Grr.

Svar: Gubben är ganska ny i mitt liv ;) Åh va tråkigt! Spanska är ju väldigt användbart!
Denise Taylor

2019-09-17 @ 07:19:05
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Ninni Undén:

Åh va härligt att du fick känna så! Jag håller mina tummar och tår för att det håller i sig <3

Svar: Blev så förvånad över att den känslan kom :D Tack <3
Denise Taylor

2019-09-17 @ 13:22:10
URL: http://https://beautyandlace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA