Sminkprodukter som du egentligen inte behöver ha fler av

Många som mig har nog blivit fast i att köpa mer smink än vad vi egentligen behöver. Blir rädd när jag tänker på hur mycket pengar jag har lagt på att köpa onödiga sminkprodukter som jag egentligen inte behöver. Tror att jag kommer ha användning för det eller bara för att det är det där speciella märket som jag gillar så mycket. Till och med star crush kan få mig att spendera mina pengar, Jeffree Star och Kat von D är utmärkta exempel. 
Sen jag började min minalismresa har jag spenderat mycket mindre pengar på smink och jag är inte lika taggad på att köpa nya produkter, försöker hitta billigare dupes. Försöker även hitta billiga alternativ till det som används dagligen som foundation, mascara osv. 
Lösögonfransar
Det är något som jag själv faktiskt inte köper alls. Jag är väldigt nöjd med fransarna jag har. Va är poängen egentligen att spendera pengar på något som du bara kan använda ett fåtal gånger? I mitt huvud slänger en pengar. Om du ska köpa det, satsa på dom billigare alternativet och tror inte heller att du behöver 10 olika varianter.

Highlighter
Om du inte är en person som gillar highlighter som är färgglada behöver du egentligen inte speciellt många. Egentligen behöver du bara en. För det är inte många som skulle se skillnad på vilken highlighter du har på dig, oftast faller vi för en specifik nyans och resten av våra highlighters har liknande nyans. 

Mascara
Jag är en sån person när jag har hittat en mascara så håller jag mig till den. Kan ibland testa någon ny för att se ifall den kan ersätta min gamla. För det är också en smakfråga vad vi gillar att ha på våra fransar. Varför inte hålla sig helt till sin favorit istället för att ha tre olika öppnade? Även mer hygienskt för ögonen då du inte riskerar att lägga på en gammal produkt på ögonen. 

Limited Edition
Det är så spännande när det kommer en limited edition. Samlaren i en går på högvarv. Men tänk om den där paletten du köper som är limited blir din favorit? Då är du körd för du kommer inte kunna köpa den igen. Kan erkänna att jag har några som är limited, tacksam för att bara en av dem är min favorit. Köpte några på grund av min star crush. 
Ida:

Mascaror och lösögonfransar är något jag aldrig köper då jag inte behöver det för har fransförlängning, såå skööönt meeen ja mina fransar mår kanske inte tipptopp efter några år med förlängning nu haha :') Highlighters dock!! Roligaste att köpa ju haha :'D

Svar: Har aldrig testat förlängning men har dock inte känt behov av det heller :P Hahaha :P
Denise Taylor

2019-09-22 @ 00:42:54
URL: http://idanilssonphoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA