Suicidpreventiva dagen

Var sjätte timma tar en människa sitt liv i Sverige. Under 2018 dog 1 268 personer av självmord. Idag är den dagen vi uppmärksammar det och försöker hedra dom som har gått bort och anhöriga. Uppmärksammar att det finns fler alternativ än att avsluta livet. 

Senaste gången jag försökte och hade grova tankar var i mars innan jag skulle flytta. Tacksam för att jag hade familjen som jag bodde hos som fanns där för mig. Tacksam för att min kurator kände mig så pass bra att hon såg att något inte stämde. Kan erkänna att jag inte var så nöjd just i den stunden med att läggas in men nu i efterhand är jag det. 
Just idag är jag tacksam för att jag fortfarande lever. Idag kan jag se en framtid och ser inte bara alla problem och skit som jag har gått igenom. Jag ser mina möjligheter och brinner för att lyckas. Varje dag tar jag steg i rätt riktning. Varje liten utmaning som jag tar mig igenom gör mig mer självsäker och bygger upp mitt förtroende i mig själv. 

Det finns en väg ut även om det inte känns så i stunden. Hitta något att fokusera på. Nåt att kämpa för oavsett hur litet eller stort det kan vara. Sätt all din fokus på det. Låt tankarna försvinna från problemet. Försök hitta lösningen.  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA