Gravid vecka för vecka | Vecka 27

Idag går jag in i vecka 27. 97 dagar kvar till BF. Inne i gravidmånad 7. Till och med halvvägs in i månanden.
Min rygg gör fortfarande väldigt ont på eftermiddagar och misstänker att det bara kommer att fortsätta i den takten. Ska försöka ringa vårdcentralen och se om jag kan få träffa en sjukgymnast, om dom kan hjälpa till. Märker även att jag måste sova mer och mer på sidan för att det känns obehagligt att ligga på magen och tänker i bakhuvudet att jag mosar henne om jag ligger på mage.
Har fått problem med halsbränna och sura uppstötning, det kommer och går i perioder. I extrema fall blir det nästan som att kräkas.
Som ni märker är det inte frid och fröjd att vara gravid. Har ett kommande inlägg mer på djuper på det. 

Många tankar och känslor. Kommer slängas in i livet som ensamstående mamma när hon föds. Både längtar och är skräckslagen. Tacksam för att jag kommer ha min mamma där när hon föds och att jag kommer flytta nära min pappa i Stockholm. 

Vad händer i magen?
  • Barnet väger ca 950 gram
  • Hon är ca 32 cm från huvud till fot
  • Ögonfransarna är fullt utväxta
ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag vill väldigt gärna bli gravid, även efter att ha läst om smärta och halsbränna... är bara inte så säker på att jag vill ha barn. Visste du att du ville ha barn innan du blev gravid?

Svar: I vissa perioder kunde jag känna en längtan efter barn och i andra perioder var jag osäker eller funderade på om jag verkligen ville. Efter att jag fick veta att jag har asperger kom funderingen ”vill jag ha barn för att passa in och för att normen säger det”.
Men det var inte självklart för mig just i det skedet som jag blev gravid men när jag fick veta visste jag att det bara fanns ett alternativ och det var att behålla henne
Denise Taylor

2020-02-22 @ 17:04:50
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA