2 veckor | Mammabloggare?

Tänk att det redan har gått två veckor sen hon kom till världen. Dagarna går förbi i en ordentlig fart. Vakna, amma, byta blöja och sova. Livet för en liten tjej. Inte så komplicerat. Tänk att ens eget liv har varit så okomplicerat en gång i tiden. Svårt att förstå.

Vår morgon har flytit på perfekt. Kan inte begära mer av mig själv eller henne. Vi vakna vid sju och märkte direkt att hon var på bra humör. Hon tittade på mig med nöjda och nyfikna ögon. Blev glad av att bara se henne där. Innan hon hann bli hungrig och grinig matade jag henne medan jag sa god morgon till Enzo och kollade det senaste på sociala medier.
Sedan behövde jag uträtta mina egna behov och hon fick åka in hos mormor en stund. Jag sprang ner och gav Enzo mat och starta kaffet. Frukost nummer två väntade henne medan jag fick mitt morgonkaffe. Tack vare att hon fick frukost två gånger var hon nöjd och glad i vagnen hela promenaden trots att hon låg vaken där i. Vi avverkade 2,5 km. Ville få till något längre för Enzos skull innan det blir för varmt. Jag var helt svettig när vi kom hem, Enzo helt slut men hon var glad och sval i vagnen. 
Det är mycket bebisinnehåll just nu. Jag har tänkt och funderat på hur innehållet ska få balans. Dock har jag insett att jag håller på att bli en mammabloggare. Det är ganska naturligt att det blir så eftersom jag har blivit mamma och mitt liv kretsar runt den här tjejen. Även fast jag är mamma nu har jag ändå samma värderingar och mål med livet. Nu får jag helt enkelt försöka kombinera dessa med livet som mamma och det är något jag vill dela med mig av här. Försöka leva hållbart och minimalistisk som mamma med ett litet barn. Att inte köpa överdrivet mycket saker till henne för att det är gulligt. Köpa eller göra bra mat till henne och mig. 
Även om livet som mamma tar stor plats nu försöka jag lägga energi på mina intressen och vill dela med mig av det till er. Ska bara få in rutinen att få till allt. Jag är väldigt glad att jag hittar tid till bloggen. Att jag få min stund av utlopp och kreativitet. 

Vi får se vart bloggen leder helt enkelt!
Amanda (Swedish Passport):

Men alltså jag dör vilken liten sötnos ni har! Och kör på med bloggen och skriv om det du känner för att skriva om, det är ju trots allt du som bestämmer! :)

Svar: Hihi tack! Ja så är det ju hehe :P
Denise Taylor

2020-06-09 @ 10:53:46
URL: http://swedishpassport.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA