Beviljad

God förmiddag mina sköna bönor! Hur mår ni? Lyckas ni leva era liv hyfsat normalt?

Jag har en positiv nyhet att börja med! Igår träffade jag överläkare på förlossningen för att prata om varför jag vill ha snitt. Gick igenom våldtäkterna jag har varit med om och min oro för hur det skulle påverka min relation till min dotter om smärta i samband med förlossning skulle ge mig dels flashbacks till våldtäkt och att i mitt huvud skulle jag se det som en våldtäkt. Läkaren tyckte jag hade väldigt god anledning till att få kejsarsnitt och beklagade för all skit jag har varit med om. Jag fick kejsarsnitt beviljat! Vi bokade dessutom ett preliminärt datum för snittet. Fick även mycket information om hur det går till, kommer få eget rum på BB och mamma kommer kunna vara med mig hela tiden som det ser ut i dagsläget.
Känns väldigt overkligt, förvänta mig inte att det skulle gå så lätt att få min önska och vilja igenom även om jag har förstått att nästan alla med våldtäkt i bakgrunden får beviljat. Skönt att ha flyt med något för en gångs skull.
Det är även mer eller mindre bestämt att jag inte kommer fortsätta jakt efter praktik. Vi funderade på eventuellt att jag skulle vara på en skola istället men i måndags kom vi fram till att det kanske inte var så lämpligt på grund av smittrisk. Jag hade redan slagits av tanken att jag säkert skulle åka på någon form av virus så fort jag skulle sätta min fot i en skola. Maginfluensa, kraftig förkylning eller något annat mindre trevligt. Kan väl säga att jag inte behöver fler krämpor för stunden.

Försöker få bloggen att rulla på som den ska, har beställt hem en extra datamus så att jag och mamma kan dela på datorerna eftersom min musplatta till bärbara datorn inte fungerar. Just nu i dagsläget delar vi på min stationära och då blir det inte lika mycket fokuserat arbete med bloggen. Ska försöka komma i fas så snart som möjligt.
Ska även få lite hjälp av mamma med lite kreativa saker till bloggen och youtube. Försöka ha våra projekt tillsammans.

Var rädda om er och försöka se livet från den ljusa sidan!
Yasmine:

Vad skönt att du fick det beviljat, måste underlätta massor! Kram

Svar: Ja det var verkligen skönt :D
Denise Taylor

2020-03-19 @ 16:33:42
URL: http://yasmissy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA