Gravid vecka för vecka | Vecka 36-37

Vecka 37 (36+2), nu är det inte långt kvar. Både jag och Minitrollets pappa räknar ner dag för dag. Det är det sköna med snitt, jag vet när hon ska komma senaste. Hon kan ju får för sig att vilja säga hej till världen tidigare men då vi det då.
Kan meddela att hon har fixerat sig i magen så om jag skulle föda naturligt ligger hon redo för det. När vi var hos barnmorskan under förra veckan lät hennes hjärta jättebra vilket det har gjort hela graviditeten. 
Jag känner dock att det är trångt för henne där inne nu. Vi bråkar ständigt om platsen i min mage och ibland skriker jag till av smärta. Hon kommer åt någon nerv mot mitt underliv som gör för jävligt ont, nästan så att jag funderade på om det var värkar när det började. Igår fick jag en fin spark mot lungan. Tur att hon är mitt barn annars hade jag blivit arg.

Kan känna att jag senaste veckorna har börjat njuta av att vara gravid. Smeker min kula, pratar med henne där inne. Funderar mycket över hur hon kommer bli som person. Hur kommer det kännas när jag ser henne för första gången? Om 16 dagar vet jag.  

Vad händer i magen nu?
  • Barnet är 46 cm lång
  • Väger ca 2,8 kg
  • Barnet förbereder sig för livet utanför livmodern
Pauline Hurtig:

fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :D
Denise Taylor

2020-05-04 @ 19:53:30
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Iza Palm:

Hon slår nog mot bäckenbotten låter det som, de gjorde Elvira, det gjorde ont xD Haltade till då hon gjorde det :p

Svar: Tror det jag också, inte den skönaste känslan :P Men man blir ju lite nervös när det dyker upp nya krämpor haha
Denise Taylor

2020-05-06 @ 12:32:23
URL: http://norrskensskytten.blogg.se/
Bunny Therése:

Hur känns det med planerad förlossning? Jag har ungefär 2 månader kvar innan jag vet om jag kommer behöva snitt eller ej!

Svar: Det känns otroligt skönt att ha det planerat, underlättar för min mentala hälsa :) Sen är det lite praktiskt när jag ska flytta kort där efter också :P Men klart jag är ju nervös fortfarande hehe
Denise Taylor

2020-05-06 @ 15:28:38
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA