Till mig och Minitrollet

Under förmiddagen var jag iväg och träffade min arbetsterapeut och kan erkänna att jag satt där nästan och grät. Hormonerna tar över ibland. Jag är inte den som gråter öppet, trycker undan så gott jag kan och gråter i min ensamhet. Beklagade mig över psykologen från mödravården och det var då ventilen inom mig började lätta. Fick fokusera och använda all min mentala kraft för att tårarna inte skulle börja rinna ner för mina kinder. Jag lyckades men det var knappt.

När jag väl återvände till Mariefred mötte mamma mig vid bussen. Vi hade lite ärenden på stan att ta tag. Blev lite annat också.Hur det går till? Kommer alltid ut med något till mig själv och Minitrollet när jag går in på Röda Korset.

Köptes saker till min lägenhet som jag längtar så efter och Minitrollets första gosedjur köptes också. Ni lär se bild gosedjuret inom snar framtid när det ligger bredvid mitt lilla troll. Plånboken tyckte mindre om den här dagen men själen gillade den definitivt.
Mamma bjöd mig på en härlig lunch som bestod av en toast med mozzarella och tomat. Kan lova att den här gravidmagen var nöjd. Njöt av varenda tugga. Dom få ostar jag tycker om är något jag tyvärr kommer sakna när jag går över till veggo igen. Men får vara värt det!
Mariefred är ändå en väldigt vacker stad. Skulle kunna tänka mig att bo här om jag bodde i ett av dom äldre husen nere i centrum. Det finns en sån charm i dom husen, iallafall på utsidan.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA