Trettonde maj bjuder på snö

Trettonde maj och det är snöstorm ute i princip. Kändes så när jag med en gnutta ångest traskade ut genom dörren med Enzo. Snö föll från himlen tillsammans med vind och kan hända att det fanns en gnutta regna i blandningen. Varken jag eller Enzo var imponerade på ett positivt sätt. Det blev ingen långpromenad denna morgon för så mycket energi i mig har jag inte för att trotsa vädergudarna. Lika bra att jag avbokade arbetsterpeuten för har inget lust att lämna hemmet idag.
Snickarna verkade inte heller speciellt taggade på vädret för nu ser jag inte dem på baksidan. Hörde och såg dem i en timma men när snöhelvetet verkligen tog fart försvann dom. Kanske väntar dom på bättre tider? Jag njuter av tystnaden.

Nu väntar jag på telefonsamtal för att stämma av det sista med operationskordinatorn. Några få funderingar dök upp i huvudet som är bättre att få svar på innan en står inför problem. Vad händer om jag har covid-19? Skrev hon till färdtjänsten att mamma följer med? Om det skulle behövas kan jag få färdtjänst hem med Minitrollet? 

6 dagar kvar nu!
ajlimullersandvik.blogg.se:

Usch och fy för snö. Värsta sortens väder i maj, snö med regn och blåst.

Svar: Jaa det har inte varit mysiga dagar nu :O
Denise Taylor

2020-05-13 @ 10:31:47
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Ja usch det har snöat här också... Verkligen så tråkigt när man vill ha värme. Förstår att du har mycket funderingar nu

Svar: Men då håller man sig inne och gör saker som behöver göras iallafall :P
Denise Taylor

2020-05-13 @ 19:05:26
URL: http://evahle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA