Hemma i en främmande plats

Till att börja med, Glad Påsk! Hur ser era planer ut för helgen? Själv ska jag ta det lugnt för det mesta. Min hyresvärd A-K kommer imorgon en sväng och eventuellt kommer familjen hit på måndag och har tanken att baka tills dess. Får se om jag får ihop det. Min plan för min lediga tid är att jag ska organisera och rensa. Känns som jag inte har plats för allt av någon konstig anledning.

Min anledning till att jag är frånvarande från bloggen lite är att  jag faktiskt har mått rätt bra. Har inte haft några snilleblixtar till speciella inlägg och jag har inte gjort så mycket, eller jo lite har jag haft för mig. 
I onsdags var jag inne i Strängnäs för att ha en träff med en som jobbar med Våld i nära relation. Att flytta har rört upp lite känslor trotts allt. Nu bor jag i kommunen jag drog ifrån och som jag skrev i ett tidigare inlägg kan ensamhet ta det bästa från en. 
När jag åkte till Strängnäs var det första gången jag befann mig själv gåendes i där sen jag flyttade. Det var en sådan märklig känsla. Hade impulsen att gå "hem" men fick påminna mig själv om att jag inte bor där längre. Att känna sig hemma och samtidigt inte vara hemma, en liten känsla av det var en främmande plats. Tittade mig lite över axeln men inte lika mycket som jag trodde att jag skulle göra. Hade mer ångest inför bussresan än att besöka Strängnäs själv. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA