Gravid vecka för vecka | Vecka 17


Igår jag gick jag in i vecka 17, så idag har jag varit gravid i sexton veckor och en dag. Magen min började ploppa redan i vecka 15 och nu blir den bara större och större. Jag är väldigt trött nu och har fått hemska problem foglossning så att jag haltar fram, tvingar hundarna att ta det lugnt med mig och speciellt Enzo. Ska beställa ikväll ett foglossningsbälte och hoppas på att det hjäkper mig. Illamåendet avtog runt vecka 13-14 och har inte några direkta besvär av det efter. Början var värst med illamåendet. Har haft turen att inte behöva kräkas även om det har varit på gränsen vissa gånger.
I början var egentligen brösten mitt största problem, vad jag än gjorde så hade jag ont i dem. Dom hamna i kläm när jag skulle sova, BH av var obekvämt. Nu är dom bara stora och kräver uppgradering i BH-storlek. Dom ömmar inte längre vilket jag är otroligt tacksam för.

Så vad händer i min mage då?
Jag använder appen Preglife för att följa graviditeten och har lite kolla på vad för äventyr Minitrollet kan ha.
  • Bebisen är ca 16 cm lång från huvud till rumpa och väger ca 90 gram i början av veckan och i slutet av veckan kommer lillen väga ca 120 gram
  • På huvudet växer det hår och på fingrar och tår har det börjat komma små naglar
  • Nu kan bebisen uppfatta ljud och reagera på ljud utifrån
Sara W:

Såå spännande! :)

Svar: Jaa, längtar tills jag får träffa Minitrollet! :D
Denise Taylor

2019-12-13 @ 18:17:25
URL: http://sarawoodrow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA