Gravid vecka för vecka | Vecka 18

Tjena vecka 18! Den här veckan har jag börjat oroa mig för Minitrollet i magen, egentligen obefogat men jag vill bara veta att allt är som det ska. Kan tänka mig att kvinnor som har haft missfall bakom sig blir extra oroliga över sina små bebisar där inne, det är så troligen för mig. Jag är rädd att något ska gå fel.
Tror att jag har känt fosterrörelse men är osäker. Känt en svag så kallad fladdrande känsla i magen. Svårt att vet vad som är vad i kroppen just nu. Det är otroligt många nya känslor både fysiskt och psykiskt under graviditeten. 
Känns som jag har mer en uppblåst mage än gravidmage, även det är svårt att ta skillnad på då det blir väldigt lätt gaser i magen nu. 

Vad händer i magen nu?
  • Bebisen är ca 18 cm långt från huvud till fot
  • Väger ca 125 gram i början av veckan och ca 160 gram i slutet av veckan
  • Barnet börjar sparka
  • Han/hon börjar få sina unika fingeravtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA