Gravid vecka för vecka | Vecka 19

Då har har vecka 19 kommit. 45,7% av graviditeten är avklarad idag. 
Under veckan som har varit har det flygit många tankar i mitt huvud. Jag har bland annat inte känt mig som någon vacker gravid kvinna! Har verkligen inte förstått att folk påstår att man blir så vacker när man är gravid. Känner mig så uppblåst och långt ifrån vacker. Kanske vanligt att för den gravida kvinnan att känna sig så och dom utomstående tycker att man är så vacker?
Det har även smygits in lite ångest och tankar runt graviditeten. Hur ska framtiden lösa sig? Kommer jag kunna fixa detta? Är jag verkligen redo? Höll på att tvivla på allt. Sen igår kände jag något fantastiskt och då kändes allt självklart. 
Igår kunde jag känna svaga sparkar från Studsbollen. När jag tryckte på punkten där jag kände sparken då kunde jag svagt känna det mot mina fingrar. Var en sån unik känsla. Som någon petar på en från insidan. Längtar tills jag känner det ännu tydligare. 
Foglossningen har varit lite lindrigare under senaste veckan, har inte haft lika mycket besvär som tidigare veckan dock känns det värre idag. Hoppas på att det inte blir mycket värre än såhär. 

Vad händer i magen nu?
  • Bebisen är ca 20 cm lång
  • Väger ca 175 gram
  • Mjölktänderna är färdigbildade men syns inte
Amanda (Swedish Passport):

Men alltså åh så spännande att du har börjat känna sparkar! Du ska se att allting kommer kännas sådär självklart framöver också, tror verkligen att det ligger så mycket biologi i det hela att man som mamma bara VET vad som ska göras liksom :)

Svar: Jaa, det är det verkligen :DTror du har rätt i det <3
Denise Taylor

2019-12-28 @ 11:00:07
URL: http://swedishpassport.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA