Må bra under en svår period

Motion
Att röra på sig är fakta, det gör att du mår psykiskt och fysiskt bättre. När jag har tagit en timmas promenad med hundarna brukar jag ge mig själv en klapp axeln och tänka "bra jobbat". Motion kan öka din självkänsla.
Under mina promenader brukar jag släppa alla tankar om problem eller så reflekterar jag över dem för att hitta en lösning. När du reflekterar och inte ältar är det lättar att hitta lösningen eller släppa problemet för ett tag framåt.

Egentid
Finns inget viktigare än att ta hand om dig själv. Ta en stund varje dag eller sätt av tid i veckan för att göra det du tycker, det du mår bra av. För mig kan det vara att se de senaste avsnitten av en serie, fotografer & redigera, en spakväll hemma eller bara ta ett långt avkopplande bad. Vårda ditt inre och ge dig själv kärlek.

Prata/Var social
Ibland är det inte lätt att prata om saker och ting, tro mig jag vet. Oftast (inte alla) har du en person som du kan prata med om vad som helst. För mig är det min mamma. Hon är väldigt bra att bolla tankar med.
Något som jag tycker hjälper också är att umgås med en vän som inte ansträngande att umgås med. Någon du bara kan vara med kravlöst. Det blir som en paus från allt.

Skapa mål
Skapa mål är nästan det viktigast du kan göra, det ger dig något att se framemot och det känns otroligt skönt när du har klarat det. Det kan vara litet som stort mål, beror på om du känner att det är rimligt för dig att göra det i dagsläget.
Jag sätter t.ex. mål med mina mattestudier, ska klara ett viss antal sidor varje vecka. Sen händer livet såklart och det kommer nåt emellan men då får du planera om ditt mål.
Annie - Stora Små Äventyr:

Väldigt bra tips!
Jag försöker alltid komma ut i naturen, det får mig att må bra och sen att träffa kompisar och prata :)

Svar: Va kul att du tycker det!Ja naturen är verkligen medicin för själen! Så enkelt och så bra :D
Denise Taylor

2019-12-11 @ 18:52:14
URL: http://biglittleadventures.se
Anita:

Fina tips!! Kram

Svar: Va kul att du tycker det 😁
Denise Taylor

2019-12-12 @ 08:40:08
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA