Mamma är här

Hej på er! Hur lever ni i stressen innan julafton? Eller stressar ni inte?
Här tas det relativt lugnt. Min mamma kom hit i tisdags eftermiddag och kommer stanna till efter nyår. Igår tog vi det bara lugnt. Lite dagen-efter för henne. Njöt av att vara återförenade. Träffade henne senast när jag var i Malta så i slutet av augusti. Vi tar ikapp lite även om vi prata varje dag i telefon, det är inte riktigt samma sak som att prata ögo mot öga. Det har slutat med att vi har suttit uppe till klockan ett på natten. Vi har hunnit prata mycket om lilla bebisen och om kommande flytt under nästa. Börjar sakta med säkert planera för de kommande sex månaderna. 
Idag fick vi hjälpa att ta oss till stan, det vill säga in till Strängnäs. A-K skulle dit och då var hon snäll och lät oss åka med dit och även hem. 
Det var en hel del folk ute trots att det var mitt på dagen på en vardag. Vi hittat lite julklappar i sista minuten, mamma köpte lite julklappar till mig som jag fick idag. Väldigt fint och gulligt av henne. 
Vi gjorde så att vi först tog en spaningsrunda i alla butiker. Sedan gick vi till Röda Korset för att se om dom hade det vi ville ha, men tyvärr hade vi inte den turen idag. När vi uteslutit det bästa alternativet då fick vi köpa det vi skulle ha på annat sätt. Butiken som snodde mammas pengar blev Kappahl. Jag har nu fått en ny och väldigt mysig morgonrock (min gamla hade försvunnit) och även ett skärp som jag kan ha till mina gravidbyxor. Jag fick även en till julklapp som är ett  miljövänligt alternativ, iallafall i längden men jag tänkte gör ett mer engagerat inlägg för den produkten.
Juste! Vi hämtade ut min första Babybox, men mer om den imorgon.  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA