Min helg

Helgen blev en väldigt mysig helg. Blev sjukt glad över all snö som hade kommit. Mår mycket bättre mentalt av kylan och snön, speciellt jämfört med vädret som har varit sen jag kom hem från Albanien. 
I lördags tog vi en långpromenad i skogen och bara njöt över hur vackert det är där nu. Båda pojkarna var väldigt nöjda med det. Lilla Space fick ha dubbla lager med jackor, blir så när man är en nakenfis. Enzo undviker gärna att ha jacka på sig, men det tvingar jag på honom när det blir kallare. 
Första advent inträffade också i söndags. I år bestämde jag mig ändå för att göra det lite extra julmysigt. På morgonen kokade jag för första gången hemmagjord risgrynsgröt. Fy va gott det blev! Kände mig stolt över mig själv som lyckades så bra på första försöket. Gjorde en miss dock, hade inge socker hemma vilken jag kom på efter jag hade haft på kanelen men blev sylt istället. 
Tog mig sedan ner på stan för att undersöka julmarknaden vilket jag kände var en dålig idé så fort jag kom dit men som tur varade det inte länge då C plockade upp mig för att hämta Space. 

På kvällen blev det mys tillsammans med A-K. Te och en lussekatt. Tyvärr var det såna lussekatter som var fyllda med russin vilket jag inte är förtjust i men det funka. Kändes som jag hade ändå ordentligt med adventsmys. 

Hur spenderade ni första advent? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA