Morgonruffs, ansiktsmask, latte och en hund

God morgon på den gråa lördagsmorgon! Vädret hindrar inte oss att vakna upp på ett helt okej humör idag. Börjar denna morgon med lördagsmys tillsammans med dom fyrbenta. Space åkte hem igår så Enzo är glad över att få ha sin matte för sig själv igen, legat tryggt mot mig hela natten. Märker ganska tydligt att han har saknat att vara nära mig när efter att Space har varit här. 
Försöker nu att få in rutinen att lägga en ansiktsmask 2-3 gånger i veckan och jag passar på när jag ska dricka min latte eller te på morgonen. Otroligt tacksam över att jag gillar smaken av kaffe igen för ett tag klarade jag inte av smaken, men håller mig mest till en morgonkopp av latte. 

Dagens plan är att städa och göra fint inför att mamma ska komma. På tisdag eftermiddag anländer hon till Mariefred och sen får jag drygt två veckor med henne. Kommer njuta av sällskapet, smida bebisplaner, skriva listor av vad som kommer att behöva köpas för Minitrollet, utesluta onödiga saker, komma på vad är bäst att köpa secondhand och vad som kanske bör köpas nytt. Mamma älskar såna projekt, att planera och komma på lösningar. 
Jag och mamma kommer att fira jul ihop, största anledningen till att hon är här och troligen kommer brorsan hit och firar också. Första gången vi firar jul där jag bor men i dagsläget har jag utrymme för det. 

Har ni några speciella planer för helgen?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA