Serier jag ser nu | Arrow & The Flash

Jag har fått tillbaka mitt intresse för serier. Det passar perfekt eftersom jag inte har något speciellt på dagar och kvällar. Nu är det två serier jag ser ikapp eller snarare ser från början. Arrow och The Flash. Två serier som går ihop. Det finns ett schema HÄR för hur du ska se avsnitten och de andra serierna som går in i den här världen, Arrowverse. 
Mina tankar om säsong 1 & 2:
Du får en bra inledning och jag gillar konceptet av att du hela tiden får veta bit för bit vad som hände på ön. Det bli som två spännande delar som du hela tiden vill följa i serien, dåtiden reflekteras i nutid och påverkar Arrow. Det är en följetång, vissa avsnitt har ibland varit sega men i det stora hela har det varit spännande.
Jag gillar att teamet växer och dom får allierade. Du får lära känna nya karaktärer och andra superhjältar kommer in. 
I säsong 2 introduceras Barry Allen a.k.a The Flash. Efter säsong två av Arrow är du redo för att se första säsongen av The Flash. Rekommenderar att följa schemat som jag har länkat tidigare i inlägget. 
Första intrycket av säsong 1: 
Jag har hittills sett halva säsongen av The Flash. Det jag genast märker är att den inte har lika mörk stämning som Arrow. Det är en helt annan känsla, The Flash känns mera positiv. Här löser The Flash brott samtidigt som han hjälper att fånga farliga meta-människor (andra människor med superkrafter), under allt detta försöker han lösa mordet på sin mamma. 
Tyvärr har serien inte blivit lika spännande än som Arrow, hoppas på att spänningen kommer snart. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA