Födelsedag i Albanien

I onsdags befann jag mig fortfarande i Albanien. Den 13/11. Fick spendera mina födelsedag där och det var exakt vad jag ville. 
Jag hade förväntat mig att jag och gubben skulle ha morgonmys innan vi skulle packa ihop för att åka tillbaka till Tirana. Så blev inte fallet. 08.48 bankades det på dörren. Gubben hade inte vaknat än. Först trodde jag att grannarna gjorde nåt men sen kom ett till bankande. När jag försökte väcka gubben för det ringde det på hans telefon också. Mormor var personen som stod utanför bankade och ringde honom. Gubben gick upp och öppna för att ge henne en ordentlig utskällning vad jag kunde förstå, kan tillägga att han har ett hemskt morgonhumör. Jag smög upp när mormor hade gått. Då bad han om att få bli lämnad ifred och efter 5-10 minuter kom han och sa "Grattis på födelsedagen gumman" med en rejäl kram. Kan erkänna att jag var något bitter över att mormor hade förstört våran morgon, sista morgonen vi hade för oss själva. 

När vi kom till Tirana tog vi det ganska lugnt under dagen. På kvällen när hans syster och hennes fästman var fria drog vi iväg och spelade bowling. Den här gånger vann jag över gubben och han som var dålig förlorar klagade på banan. Jag var sjukt nöjd med att jag vann över honom och gned in det lite i hans ansikte. 
När vi kom hem till gubbens föräldrar igen fick jag en gigantisk bukett av hans mamma som jag tog med mig tillbaka till Sverige. Vi försökte till middagen göra tacos vilket inte var det lättaste då allt som vi har i Sverige inte finns där. Men vi lyckades tillslut. Såklart blev det en god tårta till efterrätt. 
Förutom morgonen så var min födelsedag perfekt. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA