Pogradec

När jag var i Albanien spenderade vi stora tid i staden Pogradec. En mysig stad precis vid en stor sjö. Eftersom hösten inträffade i samband med min resa dit var det väldigt lugnt. Inga turister. 
Som dom flesta städer och byar så omringades Pogradec av berg. Magiska berg som jag aldrig slutade förundras av. Aldrig sett något liknande som dessa berg i Albanien. Vi pratade om att försöka vandra i bergen men tyvärr var vädret inte på vår sida. Nästa gång jag åker kanske vi lyckas med det. 
Ser framemot att se landet på sommaren då naturen vaknar till liv och det är mera liv och rörelse, även om nu på hösten är det ett aktivt uteliv. Vill se grönskan och floderna fyllas upp.  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA