En halvt förstörd lördag

Min dag blev inte som planerat. När det händer oväntade saker har jag en förmåga att falla platt. 
Jag hade planerat att ha en fixardag hemma eftersom det inte blev av igår. På morgonpromenaden gör jag sällskap av en granne och då får jag veta att det är gårdsstädning idag. Det kom som en överraskning för mig då jag inte hade sett något meddelande om det. Hjälpte till en timma och sen vet jag inte om det var det psykiska måendet som påverkade mig fysisk. Men en våg av illamående kom över mig och jag var tvungen att gå hem och vila. Var påfrestande att hålla på tillsammans med andra grannar då jag bara känner en väl ch har knappt sett dom andra. Prata spontant med en ny människa finns inte för mig. 
Eftersom det där hände blev min dag väldigt konstig. Lyckades iallafall få igång någon tvättmaskin och fixa lite i köket. Det är ändå sjuk frustrerande att om något ändrar mina planer har jag så svårt att fortsätta med det jag tänkte göra eller så måste jag börja om på nytt dagen efter. Får inte bli avbruten. Får inte göra något annat den dagen som jag t.ex. ska städa och om jag blir avbruten då får jag ta det nästa dag. Om en resa på förmiddagen ställs in då faller jag och hela dagen känns förstörd. Typisk grej för en aspie. 
Efter denna halvt förstörda dag har jag bestämt att har maraton i form av Lord of the Rings. Har sett klart första och bestämde mig för att ha en liten bloggpaus. Sitter i soffan med Enzo bredvid mig, en kopp te på bordet och en Apollo som smyger runt. Lord of the Rings är ändå en film som passar perfekt såhär på hösten. Långvarig underhållning. Eftersom filmerna är så långa och det så många detaljer med upptäcker jag alltid något nytt i filmen, en ny detalj som jag inte har tänkt på tidigare. Upptäcker ni också nya saker med filmerna när ni tittar på dem flera gånger?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA