Helgplaner

God morgon världen och hej fredag! Hundarna åkte igår och jag har planerat för en helg i Stockholm. Ska åka redan vid 1 idag, ska jobba lite för pappa när jag kommer. Rensa ur gamla pärmar på han jobb. Han har otroligt många pärmar från tiden innan allt blev digitalt. Så när jag fick erbjudandet om att tjäna ihop en extra slant där tackade jag inte nej. Kan behöva en extra slant inför min resa om två veckor. 
Min systerdotter ska firas i helgen, ska träffa Linn och även åka och köpa lite nödvändiga saker. Så det blir en helg beståenda av familj och vänskap. Exakt vad jag behöver nu. Behöver laddas upp lite med positiv energi. Se lite annat än tomrummet som ekar starkare en någonsin här hemma. 

Innan jag åker ska jag dock få lite städning gjord, sen allt hände har jag i princip varit sittandes i soffan och gått ut med hundarna. Lyckats ta mig till affären några få gånger och köpt frysmat. Så har halkat efter med alla hushållsysslor mer än någonsin.
Tänker på när man var liten och längtade efter att flytta hemifrån, inte insåg man då att det krävs mycket jobb för att hålla ihop ett hem. Lättare sagt än gjort. Dessutom om det är större så är det ännu jobbigare. 

Har ni några roliga planer för helgen?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA