Nytt till Minitrollet och Mamman

Mitt mål är att försöka göra hållbara val nu som mamma och välja hållbara produkter från bra märken som inte ger ett intryck av greenwashing. Newbie är ett av märken på barnkläder som jag har fått upp ögonen för. Det jag har lyckats läsa mig till är att det är ett märke som jobbar för att ha hållbara kläder som är gjorda på bra matrial. I första hand försöker jag köpa secondhand men ibland vill man unna något nytt. I detta fall har vi köpt dessa tre. Haklappar eller dreggisar som de också kallas för hon ska kunna dreggla hur mycket hon vill utan att det behövs byta kläder hela tiden. Söta hängselbyxor att ha till hösten och även koftan.
Tygblöjor är något som jag helt klart vill ge en chans. Försöker undvika engångsprodukter i största möjliga utsträckning. För vissa funkar tygblöjor utan problem och för en del funkar det inte alls. Jag är hoppfull och vill få det att fungera, både för miljön och för plånbokens skull. Dessa har jag köpt från Lilla Lammet.
Något annat som är återanvändningsbart som jag vill börja använda är bindor. Finns menskoppar och trosor som du kan ha under mensen. Tyvärr kände jag att trosorna var alldeles för dyra för att börja testa i dagsläget och menskopp funkar inte för mig. Jag har hittat bindor som du kan tvätta, tänkte dels använda dem som trosskydd nu under sista tiden av graviditeten men även när min mens kommer igång. Även dessa beställde jag från Lilla Lammet. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA