Produkter som jag inte tycker om längre

Indy Beauty Toner & Mud Mask
Dessa två trodde jag skulle förbli stora favoriter i min skönhetsrutin. Gillade det jag upplevde i början när jag använde dem. Tyvärr förändrades det. Speciellt på grund av tonern. Började få utslag i ansiktet i samband med att införde den i min skönhetsrutin.
Antagligen är det på grund av parfymen som är i produkterna från Indy Beauty. På grund av detta slutade jag använda dem för att jag inte vill fortsätta få utslag såklart och har därför åkt ur mitt skönhetsskåp. Har just nu andra produkter som fungerar magiskt för min hud.
Love Beauty & Planet Shampoo & Balsam 
Nämnde detta lite snabbt i ett tidigare inlägg. Här handlar det inte så mycket om produkterna i sig. Gillar själva produkten men inte företaget eller snarare företaget bakom Love Beauty & Planet. Företaget Unilever äger detta skönhetsföretag. Unilever ligger i toppen av företag som som släpper ut en mängd plast i vår natur. Därför tycker jag att det blir fel att när dom skapar ett företag och marknadsför det som miljövänligt när dom som är bakom det inte bryr sig om miljön och annars inte är miljövänliga. Det är så jag uppfattar det. Okej dom använder detta företag för att plocka upp sin egen skit från haven men bättre att helt skärpa till sig generellt. På grund av detta kommer jag i fortsättningen inte köpa dessa men kommer att använda upp det jag har hemma.

Detta har fått mig att verkligen undersöka på djupet vad det är för företag jag stöttar när jag köper det som ska vara miljövänliga produkter. Sen kan det vara en djungel i sig att leta reda på all fakta. Börjar även bry mig mer om vad skönhetsprodukter innehåller just för att inte risker en allergisk reaktion. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA