Saker jag vill göra efter att Minitrollet har kommit

Gå tillbaka till vegan
Min resa för en vegansk livsstil har verkligen gått fram och tillbaka. Har varit bekväm och fallit för impulser. Nu skyller jag dessutom på att jag är gravid även om det mesta jag har ätit senaste halvåret har varit vegetariskt och det jag köper har varit veganskt. Jag har dock inte energin eller ekonomin att göra olika rätter eller olika fikabröd för mig och mamma, men hon och jag har kompromissen att hålla det köttfritt här hemma iallafall.
Efter att Minitrollet har anlänt och tror jag att jag orkar anstränga mig mer för att se till att jag får i mig alla näringsämnen med vegetabilisk mat. 

Investera i bra och snygga underkläder
Japp, allt börjar bli utslitet i min byrålåda med underkläder på grund av att jag har köpt billig skit. Eller billigt kan ibland vara av bra kvalité men det jag har köpt har tyvärr inte haft det. Det som ligger i min byrå passar heller inte helt mina kroppsformer och har inte gjort det på ett tag heller. Dags att uppdatera den lådan och ha underkläder som jag både känner mig bekväm och snygg i. Kommer försöka hitta underkläder som är gjorda av ett bra och hållbart matrial.

Börja jogga igen
Började jogga i höstas lite och tyckte det var otroligt skönt. Nu under graviditeten har jag längtat efter det men känns som min kropp inte skulle klara den ansträngningen eftersom det är något jag inte är van vid. Målet är att så fort min kropp har läkt ordentligt efter kejsarsnittet ska jag bege mig ut på joggingrundor med hund och barnvagn.

Nästa in mig i min lägenhet
Det säger ju sig själv när du flyttar till ditt första permanenta hem. Ska bli så skönt att ha mitt egna hem där jag kan inreda hur jag vill. Kommer inte stressa med att göra det fint, kommer hitta det som förgyller min lägenhet sakta men säkert. Något som kommer vara viktigt för mig är att inte ha det plottrigt och det dekorativa ska gärna ha ett syfte också.
ajlimullersandvik.blogg.se:

Alla dessa saker skulle jag också vilja göra :D Utom vegan Eller jo, för djur och natur så VILL jag det, men jag har inte strävat efter det om man säger så :)

Svar: Man kan ju byta ut olika produkter mot vegetariska alternativ så att man drar ner på konsumtionen, t.ex. köpa veganska kläder och skönhetsprodukter där det speciellt är onödigt att djur ska lida för eller byta ut måltider några gånger i veckan :) Bättre med lite än ingenting alls tycker jag :)
Denise Taylor

2020-04-15 @ 10:20:43
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA