Ingen dröm

God morgon eller snarare god förmiddag! Har precis avslutat min morgon. På fredagar kan en få ta det extra lugnt på morgonen. Inte stressa, bara njuta. Exakt det jag gjorde. Kaffe till mig när jag vakna och frukost till Enzo som vanligt. Mys i soffan och Enzo får en paus från kragen under morgonmyset. Blev extra glad över att snön var kvar och att det inte var en dröm att den kom igår.
Idag tog vi den första mer rejäla promenaden sen operationen. Såret är nästan läkt, kör kragen några extra dagar för han vill gärna slicka på det och då blir det lätt irriterad vilket jag vill undvika. Behöver inte bli ett extra besök till veterinären för att jag ger honom friheter.....
Skönt var det att komma ut i snön och njuta. Jag tillhör ju den gruppen som älskar vintern. Att gå runt i de ljusa snölandskapen ger mig en sån positiv energi. Bara det gav mig en positiv start på denna fredag!
När vi kom hem gjordes en ordentlig frukost. Macka med avokado och färskost med vitlökssmak. En god och bra frukost kan verkligen göra stor skillnad för ens dag och hur en ser på den kommande dagen. Jag blir mer motiverad till att göra något på dagen, att ta tag i saker och ting när jag har fått bra energi i mig.

Nu ska jag ta tag min dag. Har en del att pyssla med. Har en video att redigera klart, inlägg som är på gång och ska upp!