Alla hjärtans dag som singel

Alla hjärtans dag. En dag som vi som står på våra egna ben utan en partner kan tycka är jobbig. Vakna upp ensamma i sängen. Påminnas om allt du "missar" som singel.
Du kan välja att ignorera allt gulligull och se det som en vanlig dag eller så kan du göra dagen till något speciellt för dig själv. Jag själv kopplar den här dagen till något annat men i år kan jag inte fokusera på det längre. Luna, min katt som fick somna in förra året fyllde år på den här dagen. 14 februari. I år kommer jag välja att göra något för mig själv. 
En extra god frukost är på gång, ska stoppa in bröd i ugnen, göra en härlig smoothie.Kanske äta min frukost framför TVn. Senare göra en riktigt god middag för att jag förtjänar det helt enkelt. Om jag har tur kan min kompis träffas idag, då blir det en kompisdejt. Har mutat med att jag kan baka. Det kommer bli en dag då jag tar hand om mitt inre och gör det jag mår bra av.
Vad du som som singel kan göra på alla hjärtans dag (eller alla andra dagar på året:
  • Unna dig en hel dag med extra god mat. Dina favoriträtter.
  • Gå på massage eller spa
  • Ha en spadag hemma
  • Titta på icke romantiska filmer
  • Ha en kompisdejt
  • Bjud ut dig själv på middag
  • Håll på med dina favoritintressen
Det finns säkert många fler saker du kan hitta på för din egen skull. Jag kommer definitivt göra några av dom sakerna på listan. Troligen hitta en riktigt bra actionfilm till kvällen eller någon ny serie jag kan titta på. Där emellan ska jag fokusera på mina intressen. Kanske testa nya recept idag, hälsosamma alternativ att baka? Får se helt enkelt vad min dag kommer att bjuda på. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA