Gravid vecka för vecka | Vecka 25

Vecka 25, veckorna smyger fram och nu har jag avklarat 60% graviditeten. Känner verkligen att magen är där nu, ingen tvekan om saken. Min lilla dotters sparkar har jag vant mig vid men vi tillfällen kan jag reagera lite extra när det blir en stark kick. Ibland har jag blivit orolig när jag inte har känt henne lika tydligt men påminner mig själv om att hon kan ha lagt sig i en annan vinkel eller att moderkakan är i vägen. 
Känner mig tyngre i och ryggen börjar märka det. På eftermiddagen möts jag av värk i ryggen som är svår att bli av med. Har än inte hittat en lösning som är hållbar, blir inte bra för än jag lägger mig i sängen vilket jag oftast gör lagom till att det är dags att sova. 
Har märkt att det ibland kan komma lite råmjölk, inte så att jag skulle reagera på det men det händer att det är lite fuktigt runt bröstvårtorna till och från. Det är verkligen märkligt hur ens kropp förändras under graviditeten, ibland känns den inte som min egna kropp. 

Vad händer i magen? 
  • Hon väger ca 680 gram
  • Äär ca 30 cm lång
  • Anlagen till de permanenta tänderna har bildats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA