Hur går det med No-Buy?

Nu har jag snart avklarat två månader av tre i min No-Buy. Med min No-Buy ska jag inte köpa något onödigt. 
Måste ändå säga att jag har hållit fast vid det väldigt bra. Var inte så svårt som jag trodde att det skulle bli. Försökt undvika att köpa gravidkläder till och med. Det har gått bra tills nu. Gjorde en beställning i tisdags på Sellpy för kläder jag ska kunna ha nu sista perioden av graviditeten men det är även kläder jag kommer kunna ha efter graviditeten. Mjukisbyxor/harembyxor och tjocktröjor som sitter löst på kroppen. Jag ser inte det som att ha brutit min No-Buy eftersom det är något jag är i behov av och det är inga tillfälliga kläder.  

Det som jag trodde skulle bli svårt var smink även om mitt sug efter nytt smink har avtagit väldigt mycket under det senaste året. Trodde jag skulle frestas att köpa nya paletter från märken som jag gillar. Förvånande nog har det inte varit så. Känner att jag har allt jag behöver. Dessutom med min utmaning där jag ska använda en palett i veckan, då återupptäcker jag min kollektion på nytt. 

Jag har lyckats spara en liten slant också vilket gör mig ännu mer peppad till att fortsätta i samma anda även efter dessa månader. Fram till att jag har fått "tillbaka min kropp" efter graviditeten känner jag inget behov av att köpa nya kläder, förhoppningsvis kommer jag i det som ligger i min garderob inom några månader efter förlossning. Kanske önsketänkande. Det är målet iallafall. 

Har ni något liknande nyårslöfte/mål för er som detta? Hur går det för er?
ajlimullersandvik.blogg.se:

jag har one-item-a-month så får köpa en onödig grej per månad och välja den med omsorg... det går åt helvete! Får börja i mars XD

Svar: Ibland är det lättare sagt än gjort haha :P Gör det! :D
Denise Taylor

2020-02-21 @ 07:27:15
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Pauline Hurtig:

bra jobbat! jag skulle nog inte klara det haha

Svar: Konsten är att hitta något annat att fokusera på än att leta efter nya saker att ha :)
Denise Taylor

2020-02-21 @ 16:21:19
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA