Prioriterar hemmet

På eftermiddagarna värker ryggen men energin inom mig finns där, speciellt på förmiddagen. Känner lust för att skapa, göra research om sånt som intresserar mig, blogga, städa och organisera hemma, dricka kaffe, läsa en bra bok, laga veggomat, skriva på min bok. När det finns så mycket man vill göra får en helt enkelt dela upp dagarna. Prioritera. Idag prioriterar jag att städa ordentligt hemma och om tid och energi finns ska jag organisera. 

Upptäcker att det finns ställen där dammsugaren inte kommer så ofta på besöka och hoppas på att ingen annan jag har upptäckt det. Skulle kännas lite pinsamt om någon hade sett min dammhörn men vad gör det egentligen, finns värre saker. Kanske sätter för höga krav på mig själv idag men målet är att det ska bli fläckfritt och fritt från småsaker som skräpar där de inte hör hemma. Men tar det stegvis så kommer det inte blir så jobbigt. Vet att känslan när jag är klar kommer vara magisk. Kommer känna mig så tillfredställd när det har blivit "perfekt". Hur brukar ni känna när ni har slitit med hemmet en hel dag?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA