Gravid vecka för vecka | Vecka 22

Jag har gått över halva tiden nu. Känns helt sjukt. Jag har så många blandade känslor inom mig men det jag kan säga är att jag längtar tills jag får träffa henne.
Har kommit fram till att det finns mycket lagliga och tekniska delar runt att ha ett barn, något som en definitivt inte tänker på när du blir gravid. Jag och pappan till henne kommer lösa allt, vår relation är jättebra trots att vi inte är tillsammans längre. Det känns skönt, blir mindre oro.

I måndags var jag på besök hos barnmorskan. Vi tog blodtrycket och det var bra men åt det lägre hållet. Jag fick väga mig och jag har gått fyra kilo sen jag blev gravid vilket jag tycker inte är hemskt. Lyssnade också på Minitrollets hjärta och det lät bra, när barnmorskan stod där och försökte lyssna blev Minitrollet lite irriterad tror jag för hon gav en rejäl kick.

Vad händer i magen nu?
  • Hon är ca 26 cm lång
  • Väger ca 370 gram
  • Hon växlar mellan att vara vaken och sova, har sin egen dygnsrytm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA