Gravid vecka för vecka | Vecka 23

Foto: Janne Säljen | Red: Denise Taylor (jag)

Ännu en vecka har gått. Vecka 23 är vi inne i nu. Minitrollet blir allt strakare där inne i magen. Känner henne tydligare och tydligare för varje vecka som går. Kan känna henne svagt med handen om jag lägger den där hon är och rör sig.
Jag själv har varit ganska trött senaste veckan. Har sovit ganska dåligt, haft olika mystiska krämpor och vaknat på nätterna på grund av att jag har haft ont. Besökte sjukhuset då jag blev lite orolig och vill undersöka så att det inte var något som påverkade Minitrollet. Dom kunde inte hitta något "fel" på mig och trollet mådde bra.

Barnvagnen blev fixad för en vecka sedan också kunde inte vara mera nöjd med den. Ska någon dag påbörja en lista om vad jag verkligen kan behöva i början när hon kommer och vad jag kan vänta med att köpa. Det är så otroligt mycket att tänka på. Var inte alls beredd på allt jag är tvungen att tänka på redan nu. Men jag gillar det, gillar att planera inför att hon ska komma.

Vad händer i magen nu:
  • Hon är ca 27 cm lång
  • Väger ca 465 gram
  • Kan urskilja ljud på innanför och utanför min kropp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA