Min helg i Stockholm

Tanken var att det här inlägget skulle upp redan i måndags men på grund av sjukdom eller snarare konstiga smärtor i kroppen fick jag inte rikigt till det. Har varit på både igår och idag för att undersöka vad det är konstig smärta jag har drabbats av och som tur hittade dom ingen fel på mig medicinskt. Bara att hoppas på att det går över snart och om det inte går över får jag söka vård igen. Lilla bebisen i magen var det ingen fara med.
Helgen bjöd på gott alla dagar. Sällskapet var inte dumt det heller. Lyckades träffa vänner.
Direkt när jag kom på fredagen träffade jag min vän Janne, vi tog snabbt lite gravidbilder men en mer planerade fotografering kommer när magen är lite större också. 
Efter Janne for jag direkt till Linn och det var en välbehövlig träff med henne. Har inte träffat henne sen September. Beställde hem mat från Tacobar, vilken lyx att kunna beställa hem mat därifrån. Helt facinerad över det och dessutom var det första gången jag åt något från Tacobar. Om det finns möjligheten till att beställa från där jag kommer bo i Stockholm då blir det farligt för min plånbok.
På söndagen träffade jag finaste Petra och vi tog en hälsosam fika på ett trevligt ställe som bjöd på lite raw-food iallafall när det kom till tårtor. Tog en tårta med smak av pepparkaka och en smoothie till det. Alltid så fint att träffa Petra, längtar nu ännu mer tills jag bor i Stockholm så att vi kan umgås oftare.
Ni som följer mig på instagram vet redan detta men jag blev ägare till min första barnvagn under lördagen. Oj vad jag längtar efter min lilla nu så att vi kan köra runt i den. Trodde att jag skulle köpa en begagnad, var ganska inställd på det. Sedan gick jag igenom alla för -och nackdelar med pappa. Vi bestämde oss för att åka iväg och titta för att känna och klämma på vagnarna. Sen fanns den där på Babyproffsen i Barkaby. Allt jag ville ha i en vagn och dessutom hade dom tänkt på miljön när de skapade vagnen då den var gjord på återvunnen plast och va så kalla ekologisk. En Emmaljunga NXT 90F Amazing Green Eco (min färg var limited edition). Det jag sökte i en vagn var att Minitrollet ska kunna ha den länge, stadig på jorden för att kunna ut och gå med Enzo, punkteringsfria däck och kunna ha bra korg under för när jag går och handlar. Allt detta hade denna trevliga vagn. Trots att den är stor kändes den otroligt smidig och köra. Så nöjd trots att det inte blev som jag hade tänkt.
På söndagen tog vi en tripp till Barkaby för att börja spana på möbler inför min kommande flytt. Säng och soffa är något jag kommer köpa nytt. Soffan speciellt då jag ska ha en bäddsoffa som jag vill ska vara fräsch och inte sliten på något sätt då risken finns att jag i framtiden kommer att använda den som säng.
Hittade lite möbler som kan vara intressant, om jag kan hitta det jag vill ha secondhand kommer jag såklart ta det före nytt. Försöka hitta balansen mellan det man vill ha och ändå försöka göra det på ett hållbart sätt är inte lätt, om jag hade haft utrymmet och tiden för det sen skulle jag renovera möbler så att det blir som jag vill ha men just nu i dagsläget känns det svårt. Tror dock att jag kommer hitta en lösning som både matchar mina värderingar och det jag vill ha. Dock är det alltid kul att åka iväg och spana och få idéer på hur ens hem kan se ut.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA