Ekologiska skönhetsprodukter jag vill testa

1. Ben & Anna Munskölj Ben & Anna mouthwash är en naturlig munskölj är alkoholfri och flourfri. Den ger en frisk smak och är skyddande mot både tänder och tandkött. Att använda munskölj regelbundet förebygger plack, beläggningar och bakterier i munnen. Munskölj från Ben & Anna är fritt från formalhedyd, alkohol, ftalater, SLS, parabener, peroxider och mikroplaster.

Munskölj är något jag har börjat använda ganska flitigt tack vare en order från tandläkaren. Om jag kan köpa en i glasflaska och som dessutom är ekologisk vill jag göra det. 
 
2. Ekendahls ekologiska ansiktsolja för torr & mogen hy Ekendahls ekologiska och djupt vårdande ansiktsolja passar speciellt dig med normal och mogen hy. Använd den som dagolja eller serum under din dag- eller nattkräm för att tillföra extra boost av näringsrika fettsyror och vitaminer. Endast några få droppar behövs vilket gör oljan mycket dryg. 
Denna ansiktsolja innehåller extra vårdande fettsyror och exklusiva, cellregenererande oljor för bibehållande av en vacker och elastisk hy.

Ansiktsolja är ett steg som jag har funderat på att lägga in i min hudvårdrutin för att hålla min hud extra mjuk och go. Den här oljan låter verkligen intressant för min del.

3. Urtekram Morning Haze Shampo
Urtekram Morning Haze Shampoo innehåller vitamin C och E och extrakt av hjortron, fläderbär och tranbär i kombination med hyaluronsyra. Ett ekologiskt schampo som ger näring och fukt till håret. 
Morning Haze hårschampo innehåller naturligt solrosprotein och videbarkextrakt som återfuktar både hår och hårbotten.

Jag gillar Urtekram's produkter och när jag såg att dom har kommit med en ny serie med hårvård blev jag definitivt sugen. Använder redan deoderant, shampo och sprejbalsam från dem. 

4. Suntribe Eco Sport Face SunscreenSuntribe Eco Sport Face Sunscreen är en mineralbaserad solkräm/zinkpasta som passar perfekt för surfing, cykling, vandring eller simning. Produkten är framtagen för att användas vid extrema väderförhållanden, fysisk aktivitet och i vatten. Suntribes produkter använder mineralfiltret zinkoxid som ett naturligt alternativ till kemiska UV-filter vilken forskning anser att den säkraste och mest effektiva formen av UV-skydd.  Solkrämen innehåller endast tre ekologiska och naturliga ingredienser; icke-nano zinkoxid, ekologisk kokosnötsolja och ekologiskt bivax. Den har ett bredspektrum skydd (UVA/UVB) och SPF 30 (Blockerar 97 % av UVB strålar).

Kan erkänna att jag är sämst på att använda solskyddsfaktor på mitt ansikte men har insett att jag kanske ska prioritera det efter lite tjat från min mamma. Tyckte att den här verkade intressant och ska försöka beställa hem den. 

5. Lamazunas ansiktstvål HibiskusLamazunas ansiktstvål Hibiskus passar torr och känslig hud för daglig rengöring. Hibiskus mjukar upp och återfuktar huden, lavendelolja verkar lugnade och har antiseptiska egenskaper. 
Kommer förpackad i återvunnen kartong utan plast. Certifierad med EcoCert, Cruelty Free & Vegan och Slow Cosmetic.

Rengöring ingår såklarti min hudvårdsrutin men vill ha en mer naturlig och hållbar produkt för min rengöring. Minimal förpackning och dessutom i återvunnen kartong. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA