Första intryck | Västerbottens Såpa

Vet inte om det är mamman i mig eller att jag har utvecklats på annat sätt men har aldrig varit exalterad på att testa ett rengöringmedel för än nu. Längtade till flytten för att kunna testa Västerbottens Såpa. Köpte det i förväg för att ha rengöring direkt när jag flyttade in. 
Många av våra rengöringmedel i vanliga mataffären (kanska alla) inhåller sådant som inte är det mest hälsosamma för våra kroppar eller rent ut sagt farligt för miljön. Jag vill såklart inte ha giftiga rengöringsmedel hemma när jag har ett barn och därför bestämde jag mig för att testa gammeldags såpa. Köpte den i koncetrerad form och i minimal förpackning av kartong. Tyvärr hade jag ingen sprejflaska och hade velat få tag på en i glas men kunde inte hitta det så det fick bli plast, men det är ingen flaska jag komma slänga utan något jag kommer använda i flera år tills den går sönder.  

Om produkten: 
Fri från konserveringsmedel. Tillverkade på återvunnen vegetabilisk matolja från utvalda restaurangkök, renas och sedan förtvålas till såpa. 
Såpan passar för att rengöra kök, badrum, olika ytor och även golv men för golv rekommenderas den flytande såpan då den löser upp sig direkt.  Kan användas vid handtvätt av textiler.
Den är snäll mot miljön och skonsam för huden.

Mina tankar om produkten: 
Igår testade jag såpan för första gången för att torka rent i köket och i badrummet. 
Jag tog en liten klick på en tesked och sedan blandade jag såpan med varmt vatten. Det löstes sakta men säkert upp i flaskan. Spejade där jag ville göra rent och tog en blöt trasa och torkade med, avslutade med att dra över med en torr trasa. Blev skinande rent. Dock var det inga grova fläckar men mitt första intryck är att det funkar hur fint som helst. Testade att göra rent spegeln i badrummet med såpan och den blev fläckfri, inga skvättfläckar från tankräm kvar. 
Den hade ingen konstig doft, helt fri från dofter och parfymer. Vilket jag skarpt gillar. Ibland kan parfymfria produkter fortfarande lukta konstigt men jag kände ingenting.  

Du kan köpa såpan HÄR eller HÄR.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA