Att kunna inspirera andra

Känslan när jag faktiskt har lyckats inspirera en annan människa till att göra något gott för naturen är underbar. Delade igår en kortare variant av videon #städavåraskogar på instagram och facebook, även Mariefreds grupp på facebook. På morgonpromenaden med Enzo stoppades jag av en kvinna i en bil och det visa sig vara en av dem som kommenterat videon i gruppen. Idag hade den kvinnan åkt iväg med sin bil för att försöka ta det som jag inte kunde ta, vilken kvinna. Hon fick ihop sex hinkar med krossat glas och en säck med trasig plåt och som avslutning skulle hon sätta upp en varningsskylt om att det finns risk för glasskivor i marken.
Även om det endast är hon som agerar på detta gjorde det ändå skillnad. Känslan jag har inombords just nu är så otroligt bra och positiv. Att lilla jag har lyckats inspirera en annan människa till att göra något. Det får mig verkligen att se vilken makt sociala medier har i dagen samhälle. En tänker inte på det när man själv gör som influencers men när en själv får bevis på att det går att sprida budskap för något bra. Känslan är obeskrivlig!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA