Facinerande och chockande

God förmiddag! Att försöka komma tillbaka till rutiner är lättare sagt än gjort har jag insett. Har svårare att komma upp ur sängen trots att jag lägger mig tidigt och har en anständig väckning vid åtta. När jag väl kommer upp ur sängen flyter min morgon på rätt bra. Hälla i mig lite citronvatten, ge Enzo frukost och sedan bege sig ut på morgonpromenad. Direkt när jag kommer hem blir det kaffe och frukost. 
Frukosten som jag har nu är något jag har kört ganska stadigt med i två veckors tid. Gröt med frukt i (idag äpple och kanel i) och sen toppar jag det med frukt. Av någon anledning ska det vara både i och på gröten som jag har frukt. Inte lite frukt heller. Får i mig ungefär tre frukter under min frukost. God och stadig start på min dag. Apollo hänger såklart med mig i köket under tiden jag fixar och min frukost.

Igår hände något facinerande och chockande. Jag är näst intill besatt av förändringarna i min kropp nu under graviditeten och pillar där jag märker förändringar. Bland annat är bröstvårtor ett område som förändras och det kommer vätska ur dem. Ibland klämmer jag ut lite av den såkallade råmjölken som är en genomskinlig vätska, kommer bara några få droppar och ibland har det lämnat märke på min vita BH. Igår kom det ut något som inte var genomskinligt. Det kom en pytteliten flytande droppe som var vitgul i nyansen. Blev helt chockad! Skrek till mamma som satt på nedervåningen "JAG HAR FÅTT MIN FÖRSTA DROPPE BRÖSTMJÖLK!!!!!" Mamma mer eller mindre bara skratta åt mig...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA