Gravid vecka för vecka | Vecka 29

Igår gick jag in i vecka 29. 70% avklarat. Börjar närma mig slutet av graviditeten och kan inte vänta. Kroppen börjar kännas mer påfrestad och jag märker att Minitrollet har det trångt där inne och känner hur min kropp hamnar i kläm. Magen känns väldigt spänd och ibland ligger hon ner mot underlivet och sparkar.
Tacksam för att jag senaste veckan ändå har haft fysisk energi trots krämpor. Det har även gjort nytta för det mentala. Jag har kommit ut på längre promenader och känt att det har fyllt mig med energi på många håll och kanter. Dock som de senaste veckorna gör ryggen ont och här i veckan började tarmarna krångla. Hade så ont att jag ringde förlossning för att jag fundera på om det var värkar som hade satt igång men det visa sig vara tarmarna, mina toalettbesök avslöjade det.
Jag hoppas innerligt att energin för promenaderna håller i sig, det har verkligen vänt för mig mycket och Enzo är tacksam för det också. Senaste tiden har jag gått långpromenader när kropp och knopp har orkat och sedan försökt aktivera honom på andra sätt men känns verkligen skönt att kunna ge honom 100% igen.

Vad händer i magen?
  • Hon är ca 35 cm lång
  • Väger ca 1,26 kg i början av veckan och 1,4 i slutet av veckan
  • Hon har inte lika mycket plats att röra sig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA