Händelserik tisdag

Hej på er! Hoppas ni har haft en fin dag! Jag själv har haft en ganska händelserik dag för ovanlighetens skull.
Fick äntligen storhandla med min kontaktperson efter sjukdom i två veckor från hans håll. Så skönt att kunna handla hem god och bra mat, blev en väldigt genomtänkt inköpslista den här gången. Planerade efter måltider jag tänkt att göra under veckan. Känns som att det blev billigare när jag planerade i mer detalj vad jag ska äta.

Direkt efter att ha handlat och rastat Enzo en snabbis skulle jag ner på lilla staden. Hade möte med Röd Korset angående praktik. Första intrycket var att dom verkade väldigt trevliga. Det fanns även erfarenhet av att ha människor med autism/asperger där, dom hade till och med gått en utbildning för det då dom har tagit emot autistiska praktikanter tidigare.
Tyvärr verkade inte självklart att jag skulle få praktik. Uppfattade det som att det kunde vara ett problem att jag skulle ha så lite tid i veckan och en kort period. Lördagar blev i princip uteslutna då det är en dag då en del tungt ska bäras och med tanke på att jag är gravid verkade det inte som en bra idé att jag skulle vara där då. För att inte bli besviken förväntar jag mig att jag inte kommer bli någon praktik. Kanske låter negativt men ibland är det bra att förvänta sig det värsta men ändå hoppas på det bästa.
Efter en sån intensiv förmiddag däckade jag när jag kom hem. Hamnade i sängen under två timmar. Sov bättre dom timmarna än vad jag hade gjort på natten. Ville inte gå upp ur sängen alls när jag vakna. Dock såg jag vad klockan var och insåg att Enzo behöver få lite mat i magen och sedan en eftermiddagsrunda. Jag behövde också få i mig lite, råkade trycka i mig 9 knäckebröd med ost på. Ibland märks det att gravidcravings tar över.
Blev en skön längre eftermiddagsrunda på 40 minuter. En promenad som är under en timma räknas för mig som en längre runda när det är mellan 30-50 minuter. När det blir en timma och mer då ser jag det som en långpromenad.

Nu ska jag försöka fixa lite här vid datorn och sedan mysa ner mig i soffan och ta kväll!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA