Hon bokar första och bästa

God morgon kära ni! Igår kväll fick jag ringa mamma och säga att det är dags att ta första bästa flyg till Sverige. Igår kväll förbjöd regeringen folksamlingar som överskrider 500 personen. Med tanke på hur hysteriskt allt verkar bli vill vi inte chansa, måste ha henne här till förlossningen och då vågar vi inte vänta längre. Verkar gå snabbt från ena dagen till den andra när dom fattar beslut. Nu tror jag inte det ska eskalera mera men du vet aldrig och med tanke på att regeringen kommer fatta alla nödvändiga beslut för att stoppa spridningen. Som jag skrev igår, jag själv är inte orolig för viruset men tycker det är bra att dom skyddar patienter och äldre som ligger i riskgruppen. 
Tycker dock att det är bra av regeringen att dom sätter undan all politik och fokuserar på att göra det som är bästa för landet tillsammans. Nu är jag inte den mest politiskt insatta människa men har en del uppfattning iallafall. Just i dagsläget tycker jag att dom gör ett bra jobb. Hoppas på att extrema åtgärder inte kommer att behövas. 
Nu till något mera positivt! Jag är på bättre humör idag. Hittills iallafall. Kanske är det för att mamma ska komma redan i helgen eller för att det är en ny dag. Det beror inte på sömnen iallafall för sov inte så mycket bättre inatt. Tror bestämt att jag tar lugnande till kvällen för att se om det hjälper.
Ska iväg för att träffa min arbetsterapeut så snart dags att göra sig i ordning för dagen och ta ut pojkarna. Hoppas min dag flyter på som jag vill. Möter dagen med positiv energi.  

Som ni märker kommer det upp GIF-bilder då och då, dels för att jag tycker det är lite roligare med rörliga bilder och det ger en variation. Dessutom har jag upptäckt hur jag kan redigera dem som vanliga bilder. Alltid kul att komma på nya sätt att vara kreativ på. Men det är lite mera tidskrävande. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA