Nu är mamma här

Resan gick väldigt smidigt för mamma igår. Anlände hemma hos mig 00.20 och möttes av en glad dotter och en glad hund. Jag hade dukat upp med rostat bröd, skagenröra, ägg och te på mammas beställning trots att jag aldrig har känt mig så trött. Jag behövde verkligen tvinga mig själv till att vara vaken trots att jag försökte vila på eftermiddagen. Kunde inte heller få något att kännas speciellt intressant för att hjälpa mot tröttheten. När mamma väl kom kände jag mig piggare och hon fick landa lite innan vi gjorde oss i ordning för sängen. Klockan var efter två när vi väl låg i sängen.
Trots vår sena natt vaknade både jag och mamma tidigt. Jag innan åtta och mamma runt halv nio. Trodde inte det skulle vara på världskartan att få med henne på vår morgonpromenad men där hade jag fel. Efter morgon kaffet kunde jag och Enzo ta med henne ut i naturen, kändes som det bästa alternativet för det är en av sakerna hon saknar med Sverige. Skogen. Både jag och mamma älskar skogen så att börja dagen där var helt enkelt underbart. Visade henne vår nya promenadväg där det varieras av åkrar, landsväg, skog och rinnande vatten. Dock var det lite synd om mamma, komma från 22 grader varmt till bara några få plusgrader. Lite kyligaste laget för henne den vinden låg på.

Idag sätter vi inga krav på oss. Mamma ligger för stunden och vilar. Den enda planen vi har är att baka semlebullar. Klassisk hemmagjord semla är vårt mål för dagen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA