Stöttar genom att gynna magen

Herr och fru gräsand som blev lite besvikna över att vi inte hade något gott till dem. Dom fick äta sin naturliga föda istället.

Igår tog jag och mamma oss ner på byn eller stan, beror på hur en ser det. Det är alltid trevligt när vi gör en liten grej av att gå ner tillsammans. Som igår gick vi längs vattnet, var social med änderna och pratade om all mellan himmel och jord. Tycker det är mysigt när vi på helgen speciellt tar en fika på vårt favoritkafé Blå Katten. Personalen är trevlig och det är gott fika. Dock tror jag vi har tagit en fika där varje gång vi har gått ner nu. Vet inte om det är den lokala företagen vi försöker gynna eller våra magar mera just nu.
Det är någon speciell känsla med kaféer i småstäder, det är mera närhet och personlig kontakt med personalen. Generellt med butiker i småstäder är det så. Du blir igenkänd om du kommer dit ofta. Det är något jag kommer sakna när jag väl flyttar. Charmen med en småstad.
Heléna:

Så fina bilder! Mysigt med fika och jag håller med om att det är härligt när man blir igenkänd när man fikar på sitt favoritfik. Blir lätt opersonligt i en större stad. Hoppas du får en riktigt fin söndagskväll! Kram 💖

Svar: Tack :D Kan tänka mig att man blir igenkänd om en går till samma ställe hela tiden i en större stad men det blir det ju inte på samma sätt eftersom det finns fler valmöjligheter :P

Tack desamma! :D
Denise Taylor

2020-03-29 @ 18:10:15
URL: http://lehdla.blogg.se
Linda:

Jag känner igen mig i det där att bo i en småstad (gör det själv) när man kommer ofta till ett fik, restaurang eller en butik.

Jag brukar handla ofta i en butik här i min stad och dom som äger den känner igen mig och vet att jag gillar mumin, för jag köper mycket mumin där. Speciellt muggar när det kommer nya.

Svar: Det är verkligt något mysigt över det :D I större städer är en bara en i mängden tyvärr....
Denise Taylor

2020-03-30 @ 07:57:49
URL: http://adnilas.blogg.se
Pauline Hurtig:

vad mysigt :)

Svar: Ja det var det verkligen :D
Denise Taylor

2020-03-30 @ 13:09:39
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
yrsa:

Åh Mariefred!
Brukar också alltid ta med min mamma till Blåkatten när vi är i krokarna!

Svar: Det är så mysigt där! Personalen är också otroligt trevliga:D
Denise Taylor

2020-03-30 @ 13:42:59
URL: http://ursamajor.blogg.se
ajlimullersandvik.blogg.se:

Du passade väldigt bra i den hårfärgen tycker jag!

Svar: Åh tack fina du :D <3
Denise Taylor

2020-03-31 @ 06:56:42
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA